آموزشی, اخبار, تکنولوژی

امنیت، صرفه جویی و آسودگی 😊

3 تا کلمه که همه باهاش احساس نیاز میکنن و در زندگی امروزی در تلاش برای به دست آوردنشون هستن. امنیت، صرفه جویی و آسودگی، این 3 کلمه در واقع 3 اصل سیستم مدیریت ساختمان یا BMS هستن. با این 3 اصل نیازهای اساسی یک ساختمان تامین میشه. قبل تر گفتیم که این 3 اصل زمانی به نیاز تبدیل میشن که یک تجربه از نبودشون حاصل شه. همچنین گفتیم که افراد هوشمند قبل از اتفاقات اون ها رو پیش بینی میکنن.

امنیت 🔐

حتما شده که وقتی از خانه بیرون میرید چراغ رو روشن بزارید که مثلا دزدا فکر کنن کسی خانه هست و نیان دزدی 😅. خب باید بگم که دزدهای عزیز هم با تکنولوژی پیشرفت کردن. از راه هایی مثل زنگ زدن استفاده میکنن که مطمئن شن خانه نیستید. اما اگر وقتی کسی بخواد وارد شه با تماس و پیامک به شما خبر بدن. اگه برق رو قطع کرده باشن و علاوه بر اون صدای آژیر هم در بیاد چی؟ کافیه که یک متخصص سنسورها و سیستم رو به صورت استاندارد نصب کنه تا امکان از کار انداختن سیستم غیر ممکن شه. ایمن بودن نسبت به آتش سوزی هم جزء پارامتر امنیت محسوب میشه. نشتی گاز در آشپزخانه هست و شما در خانه حضور ندارید، سیستم با یک شیر برقی جلو نشتی گاز رو میگیره و به شما اطلاع میده. اگر قسمتی از خانه آتش بگیره، آژیر بزنه و به شما و آتش نشانی اطلاع بده. این ها مثال های امنیت هوشمند هستند!

صرفه جویی💰

صرفه جویی یک اصل مهم در زندگی روزمره و اقتصادی محسوب میشه. اما روش بهینه صرفه جویی چی هست؟ بعضی کم مصرف کردن رو با صرفه جویی اشتباه میگیرن. اما صرفه جویی یعنی بهینه مصرف کردن. بهینه مصرف کردن به این معنی هست که به اندازه استفاده کنید و جلو هدر رفت اضافه رو بگیرید. اگه یک سنسور باشه که وقتی توی اتاق حضور ندارید چراغ رو خاموش کنه. دمای گرمایش رو کاهش بده، یا درجه کولر رو کم کنه. باغچه را ر بهترین زمان و به اندازه نیاز آبیاری کنه. اگر نشتی آب رخ بده، آب اون قسمت خانه رو قطع کنه. اینجوری هم میشه به اندازه مصرف کرد هم صرفه جویی کرد. کافیه یه سیستم هوشمند حواسش به این مسائل باشه وقتی ذهنتون درگیر کارهای زندگی هست.

آسودگی😎

شاید این بخش سوم به نظر تجملاتی بیاد اما اگر یه مقدار از دید آسایش بهش نگاه کنید میبینید که خیلی هم معمولی هست. قبل از اینکه به خونه برسید، بتونید سیستم گرمایش یا سرمایش رو روشن کنید که لازم نباشه وقتی رسیدید تهویه رو روی دور تند بگذارید. ریموت کنترل هاتون رو مدیریت کنید و فقط با گوشی همراهتون همه رو کنترل کنید. وقتی سفر هستید گل و گیاه هاتون سر وقت آبیاری شن. از رفت آمد فرزندانتون یا اعضا خانواده با اطلاع بشید.

امنیت، صرفه جویی و آسودگی با استفاده از این 3 اصل میتوانید به سادگی زندگی را با لذت، آرامش و امنیت بیشتری تجربه کنید. کافیه یک تصمیم هوشمندانه بگیرید و یک سیستم مناسب برای مدیریت خانه استفاده کنید. برند HBB یک گزینه هوشمندانه بین برندهای موجود در بازار هست که میتونه بهترین و مقرون به صرفه ترین راهکار رو ارائه بده. دیدگاه هاتون رو با ما در میون بگذارید و با مقالات بعدی همراه باشید 😉.

گ

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “امنیت، صرفه جویی و آسودگی 😊

  1. سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *