آموزشی, اخبار, تکنولوژی

خانه هوشمند چیه؟

پدیده تکنولوژی قرن هاست که زندگی ما انسان ها را تحت تاثیر قرار داده. امروز اکثر ما بدون گوشی های هوشمندمون نمیتونیم زندگی کنیم. در واقع تکنولوژی تبدیل شده به بخشی از وجود ما. اگر گوشی خودمون رو جا بزاریم از خیلی امکانات نمیتونیم استفاده کنیم. هر چقدر سرعت پیشرفت این پدیده زیاد میشه، سرعت انطباق ما هم باید تغییر کنه. اگر یک نفر هنوز گوشی تلفن همراهش قدیمی باشه، از امکانات زیادی نمیتونه استفاده کنه. مثل کار های بانکی غیر حضوری، ثبت نام های آنلاین یا حتی ارتباط تصویری توی این روز هایی که لازمه از هم دور باشیم. سوال اول :خانه هوشمند چیه؟

خانه هوشمند یا سیستم های مدیریت ساختمان یکی از گزینه های غیر قابل انکار در زندگی امروزی هستن. اصلا خانه هوشمند چیه؟ شاید با خودتون بگید که خب به نظر نمیاد یک خونه غیر هوشمند اختلالی در زندگی ایجاد کنه. بیاید از دیدگاه باز تری به این مسئله نگاه کنیم. تا چند سال پیش توی خانه همه ما لامپ های رشته ای پر مصرف و مهتابی های لوله ای روشنایی خانه ما رو تامین میکردند. اما امروز لامپ های کم مصرف و LED ها جاشون رو گرفتن. چرا ؟ چون مصرف کمتری دارن، گرمای کمتری تولید میکنن و عمر بیشتری هم دارند!

نیاز تکنولوژی🤔

زمانی که از لامپ های رشته ای استفاده میکردید آیا احساس نیازی نسبت به لامپ های امروزی داشتید؟ پس چی شد که امروز به ندرت میتونیم لامپ های رشته ای رو ببینیم؟ جواب این هست که جامعه و بشریت لازم هست که خودش رو با تکنولوژی همسو و همراه کنه. اینجوری میتونه از قابلیت هایی که حتی حس نمیکرده استفاده کنه. اکثر ما چیزی که از خانه هوشمند تصور میکنیم، خانه های لاکچری و گران قیمتی هست که توی فیلم ها میبینیم. اما قابلیت های خانه هوشمند در سطح های بسیار متفاوتی عرضه میشه. برای هر سلیقه و نیازی میتونه راهکار مناسب و مقرون به صرفه رو ارائه کنه.

همه ما شنیدیم که سالیانه اماکن زیادی به دلیل آتش سوزی از بین میرن. همچنین هر روز میشنویم که از خانه یک نفر دزدی شده و اموالی که با زحمت زیاد به دست آورده در یک شب به فنا رفته. احساس نیاز معمولا زمانی ایجاد میشه که یک تجربه باعثش باشه. احساس نیاز به لباس گرم بعد از تجربه سرما و گاهی مریض شدن ایجاد میشه. احساس نیاز به یک دوست در زمان تنهایی احساس میشه. اما برای افرادی که هوشمندانه زندگی میکنن این قضیه مقداری متفاوت هست. هوشمندانه زندگی کردن یعنی پیش بینی نیازها قبل از به وجود اومدن تجربه نامطلوب. با خودمون لباس گرم همراه داشته باشیم که اگه هوا سرد شد بپوشیم! حالا میدونید خانه هوشمند چیه؟

راهکار هوشمندانه🙂

خانه هوشمند یک نیاز اساسی هست که باید قبل از تجربه اتفاقات نامطلوب بهش رسیدگی کنیم! قبل از آتش سوزی به فکر سیستم اعلام و ادفاع حریق باشیم. قبل تجربه سرقت به فکر یک سیستم امنیتی باشیم و یا قبل از دیدن قبض های عجیب آخر ماه به فکر راهکارهای صرفه جویی باشیم😄. سیستم مدیریت ساختمان یا BMS این 3 نیاز اصلی یک خانه یعنی امنیت، صرفه جویی و آسودگی رو برای شما فراهم میکنه. برای آشنایی بیشتر با این 3 اصل خانه هوشمند با مقالات بعدی همراه باشید و نظراتتون رو با ما در میون بگذارید 😉.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *