آموزشی

آموزش کنترل اینترنتی تجهیزات HBB

مقدمه

در صورتی که قصد کنترل از راه دور و اجرای سناریوهای خود را از بیرون از منزل دارید، این امکان از طریق اینترنت و اتصال به سرور HBB ( سرور اختصاصی داخلی ) برای شما بصورت رایگان موجود میباشد

  • برای اینکار به اپلیکیشن خانه هوشمند HBB و حداقل یک دستگاه ماژول شبکه RSIP نیاز دارید.
  • ماژول های سیستم صوتی، IPG و رله های سری ایر دارای RSIP داخلی میباشند و کنترل از راه دور از طریق آنها هم امکان پذیر میباشد.

نکته: ماژول شبکه مورد استفاده برای اینکار باید حتما از سری محصولات MNV باشد.

نکته: در صورتی که در شبکه خانه شما چندین ماژول RSIPدار ( سیستم صوتی، IPG، رله‌های سری ایر و یا ماژول شبکه‌ ) وجود دارد، باید تمامی آنها را موقتا تا پایان راه اندازی سیستم کنترل از راه دور خاموش کنید و تنها از طریق یکی از آنها اقدام به راه اندازی کنترل از راه دور نمایید.

نکته: راه اندازی کنترل از راه دور نرم افزار بدون اتصال به اینترنت ” آفلاین ” امکان پذیر میباشد، اما برای استفاده از قابلیت کنترل از راه دور باید حتما مودم متصل به RSIP و موبایل دارای اپلیکیشن، به اینترنت وصل باشند.)

روند راه اندازی

  1. اپلیکیشن را باز کنید و از لبه سمت چپ صفحه گوشی به سمت راست بکشید.
  1. گزینه ی تنظیمات را انتخاب کنید و وارد سربرگ سخت افزار شوید.
  1. در قسمت شناسه سخت افزار ارتباطی گزینه یافتن خودکار را بزنید.

بعد از زدن یافتن خودکار، تمام دستگاه های متصل برای چند لحظه چشمک زن میشوند و دستگاه RSIP شناسه ارتباطی خود را برای اپلیکیشن ارسال میکند. این شناسه به صورت یک کد در بخش “شناسه سخت افزار ارتباطی نمایان میشود و سیستم کنترل از راه دور برای شما فعال شده است.
در پایان میتوانید دستگاه های RSIP دار دیگری که در شبکه داشتید را دوباره به شبکه برگردانید.

از این لحظه به بعد در صورتی که موبایل شما از شبکه داخلی خانه جدا شود و اینترنت موبایل شما و اینترنت مودم متصل به دستگاه RSIP فعال باشد، دستورهای شما در اپلیکیشن از طریق اینترنت به شبکه‌ی خانه‌ی شما ارسال خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *